בעולם העמותות, נתוני האירועים הם לא רק מספרים. הם הזדמנות ליצירת חוויות מותאמות אישית, חיזוק המעורבות והגברת ההכנסות. בפרק זה נדבר עם בן מוסקולינו על איך עמותות יכולות לנצל את הנתונים הללו כדי לשדרג את פעולן.
היכרות עם בן מוסקולינו ואליזבת וו (פאוול)
בן מוסקולינו הוא דמות מוכרת בתחום הטכנולוגיה עבור עמותות. הוא המנכ"ל והמייסד של מספר פתרונות טכנולוגיים, כולל Breezio ו-AMS Geek. עם ניסיון של 18 שנים בתעשייה, בן מתמחה בשיפור חוויות של עמותות דרך טכנולוגיה ונתונים. אליזבת וו, מנהלת פתרונות בעמותות ובמגזר ללא רווחים, מביאה עמה ניסיון רב בעבודה עם לקוחות וביצירת פתרונות טכנולוגיים מותאמים אישית. יחד, הם מציעים תובנות ייחודיות על האתגרים וההזדמנויות שעומדות בפני עמותות בעידן המודרני.
למה עמותות צריכות להתעניין בנתוני אירועים
נתוני האירועים הם כלי קרדינלי עבור עמותות. מדובר בנתונים שהמשתמשים מספקים בזמן אמת, כאשר הם נרשמים לאירוע או משתתפים בו. נתונים אלו יכולים לכלול שינויים במידע אישי כמו כתובת דוא"ל, תפקיד או אזור מגורים. כאשר עמותות מצליחות לאסוף ולעבד נתונים אלו בצורה מסודרת, הן יכולות להשתמש בהם כדי לשפר את החוויה של חברי העמותה.
אירועים הם הזדמנות מצוינת לבנות פרופיל 360 מעלות של החברים. על ידי שימוש בנתונים שנאספים באירועים, עמותות יכולות להוריד את מחסום הכניסה ולספק מידע נוסף על חברים פוטנציאליים. זה מאפשר לעמותות לא רק לגייס חברים חדשים אלא גם לשמר את הקיימים.
שיפור חסויות ומיקוד בעזרת נתוני אירועים
נתוני האירועים יכולים לשפר את החסויות וההכנסות של העמותות. באמצעות ניתוח הנתונים, עמותות יכולות להבין אילו חברים מעורבים יותר ואילו קבוצות זקוקות לתשומת לב רבה יותר. זה מאפשר לעמותות להציע חסויות ממוקדות יותר, וליצור קשרים עם שותפים פוטנציאליים בעזרת נתונים מדויקים.
- הבנת רמות המעורבות של החברים.
- יכולת לתכנן אירועים מותאמים אישית לכל קבוצה.
- שיפור התקשורת עם חברים על סמך נתונים שנאספו.
היתרונות של מסד נתונים משולב כראוי
מסד נתונים משולב מאפשר לעמותות לגשת לנתונים בצורה מהירה ויעילה. כאשר כל הנתונים מרוכזים במקום אחד, קל יותר לנתח וליצור דוחות שיכולים לסייע בקבלת החלטות. זהו יתרון קרדינלי בעבודה עם נתוני אירועים, מכיוון שכך ניתן להבין מגמות ולבצע אופטימיזציה של פעולות העמותה.
בנוסף, מסד נתונים משולב מאפשר לעמותות להפעיל טכנולוגיות מתקדמות כמו AI כדי לייעל את תהליכי השיווק והתקשורת עם חברים. עם נתונים ממסד נתונים מרכזי, עמותות יכולות גם ליצור חוויות מותאמות אישית לכל חבר, בהתאם להעדפותיו.
להיות מכוון לנתונים שאתה צריך
כשהעמותות מתחילות את המסע שלהן לשיפור אסטרטגיית הנתונים שלהן, חשוב להיות ממוקדים במה שבאמת נדרש. זה לא מספיק לאסוף נתונים; צריך לדעת אילו נתונים הם חיוניים להצלחה ולתכנן בהתאם. זהו תהליך שמצריך חשיבה מעמיקה על הצרכים של העמותה.
השלב הראשון הוא לזהות את השאלות המרכזיות שברצונך לענות עליהן בעזרת הנתונים. לדוגמה, אילו משתתפים מגיעים לאירועים? מהן הדינמיקות בין קבוצות שונות? שאלות אלו יכולות להנחות את האיסוף והניתוח של הנתונים.
איך עמותות יכולות להתחיל לשפר את אסטרטגיית הנתונים שלהן היום
שיפור אסטרטגיית הנתונים מתחיל בהקניית תרבות של שיתוף פעולה. עמותות צריכות לאסוף את כל השחקנים המרכזיים – מנהלי אירועים, צוותי תוכן, אנשי IT ואחרים – כדי לדון באילו נתונים חשובים עבורם ואיך ניתן לשתף אותם.
כחלק מהתהליך, יש לערוך מפגשים לא מתוכננים, שבהם ניתן לשתף רעיונות ולקבל משוב מהצוותים השונים. זה יכול להיות פשוט כמו שיחת קפה בבוקר, שמטרתה לדון על מה שיכול לשפר את התהליך של תכנון האירועים.
- שיחה עם ספקים בעלי ניסיון בתחום.
- הבנת הצרכים של כל מחלקה והקניית חשיבות לנתונים.
- תיעוד המטרות והשאלות שברצונך לענות עליהן.
השגת תמיכה מההנהלה לשילוב האירועים
כדי להצליח במימוש אסטרטגיית הנתונים, חשוב לקבל את התמיכה של ההנהלה. כאשר ההנהלה מודעת למאמצים ולתוכניות, היא יכולה לספק את המשאבים הנדרשים ולסייע בקידום הפרויקט.
הדרך הטובה ביותר להשיג תמיכה היא להציג את התועלות שהנתונים יכולים להניב. זה יכול לכלול שיפור החוויה של המשתתפים, העלאת שיעורי ההשתתפות באירועים והגברת המעורבות. כאשר ההנהלה מבינה את הערך, היא תהיה פתוחה יותר להשקיע במשאבים.